BORSA
0,000
%
DOLAR
0,000
%
EURO
0,000
%
ALTIN (gr)
0,000
%

Yeşilçam'ın ustaları sinema için ne dediler

Türk Sineması’nın başlangıcında yer alıp, teknik olanaksızlıklar, sosyal şartların eksikliği ve yeni olmanın getirdiği bin bir zorluğu göğüsleyerek sinemayı belirli bir yere taşıyan sanatçıların, okudukça kendilerine tekrar hayran bırakan sinema hakkındaki değerlendirmeleri derledik. Satır aralarında Yeşilçam filmlerinin Türk Sineması’nın üzerindeki katkılarına tanık olacağız.

Kaynakça : Özel Haber | 09.01.2020 - 15:10:50

CÜNEYT ARKIN / Sinema için canımı hiçe saydım, hayatımı tehlikeye attım. Kamera önünde normal insanların yapamayacağı şeyler yaptım. O filmlerden sağ çıktıysam bunun iki nedeni vardır. Birincisi eşime olan aşkım, ikincisi çılgınca spor yapmamdır. Filmlerde resmen hayatımla oynadım. Çok darbe yedim, kaşım gözüm yarıldı, elim kolum kırıldı. Omurgamdan ciddi darbeler aldım, felç olma tehlikesi yaşadım. Hiç yılmadım. Sirklere gittim, dersler aldım.
CÜNEYT ARKIN / Sinema için canımı hiçe saydım, hayatımı tehlikeye attım. Kamera önünde normal insanların yapamayacağı şeyler yaptım. O filmlerden sağ çıktıysam bunun iki nedeni vardır. Birincisi eşime olan aşkım, ikincisi çılgınca spor yapmamdır. Filmlerde resmen hayatımla oynadım. Çok darbe yedim, kaşım gözüm yarıldı, elim kolum kırıldı. Omurgamdan ciddi darbeler aldım, felç olma tehlikesi yaşadım. Hiç yılmadım. Sirklere gittim, dersler aldım.
KADİR İNANIR / Sinema farklı bir şey… Şimdi dijital çekiyorlar o sesini duyamıyorsunuz. Kameranın sesini duyduğumuz anda sanki trans oluyorduk. O ses beni motive ediyordu.
KADİR İNANIR / Sinema farklı bir şey… Şimdi dijital çekiyorlar o sesini duyamıyorsunuz. Kameranın sesini duyduğumuz anda sanki trans oluyorduk. O ses beni motive ediyordu.
KADİR İNANIR / En büyük silahtır sinema. Halka dokunmak lazım…
KADİR İNANIR / En büyük silahtır sinema. Halka dokunmak lazım…
HAKAN BALAMİR / Sinema farklı bir şey… Şimdi dijital çekiyorlar o sesini duyamıyorsunuz. Kameranın sesini duyduğumuz anda sanki trans oluyorduk. O ses beni motive ediyordu.
HAKAN BALAMİR / Sinema farklı bir şey… Şimdi dijital çekiyorlar o sesini duyamıyorsunuz. Kameranın sesini duyduğumuz anda sanki trans oluyorduk. O ses beni motive ediyordu.
ÜLKÜ ERAKALIN / *Sadece senaryonun dili ona layık olsun diye ‘Zeki Müren Türkçesi’ne 6 ay çalıştım.
ÜLKÜ ERAKALIN / *Sadece senaryonun dili ona layık olsun diye ‘Zeki Müren Türkçesi’ne 6 ay çalıştım.
ÇOLPAN İLHAN / Bizim meslek çileli bir meslektir. Mutsuzlukları çok daha ağır basar. Küçücük mutluluklarla yetinmesini biliriz. Yani mesleğimiz çok acılıdır, hayallerinizi yakalayamazsınız. Bir mücadele, bir savaştır. Buna rağmen hiç mutsuz olmadım diyebilirim.
ÇOLPAN İLHAN / Bizim meslek çileli bir meslektir. Mutsuzlukları çok daha ağır basar. Küçücük mutluluklarla yetinmesini biliriz. Yani mesleğimiz çok acılıdır, hayallerinizi yakalayamazsınız. Bir mücadele, bir savaştır. Buna rağmen hiç mutsuz olmadım diyebilirim.
ZORLUKLARA RAĞMEN SİNEMA İÇİN GÜLDÜLER / Sevda FERDAĞ / Yeşilçam'ın önemli yıldızlarının büyük bölümü tırnaklarıyla kazıyarak, çok zor şartlar altında çalışarak, özverileri ile Türk Sineması'nın bugünkü temellerini attılar. Onlar mesleki başarı için hem sinemada hem de özel hayatlarında bütün özlemlerine, yokluklarına ve imkansızlıklarına rağmen gülmeyi ve güldürmeyi seçtiler.
ZORLUKLARA RAĞMEN SİNEMA İÇİN GÜLDÜLER / Sevda FERDAĞ / Yeşilçam'ın önemli yıldızlarının büyük bölümü tırnaklarıyla kazıyarak, çok zor şartlar altında çalışarak, özverileri ile Türk Sineması'nın bugünkü temellerini attılar. Onlar mesleki başarı için hem sinemada hem de özel hayatlarında bütün özlemlerine, yokluklarına ve imkansızlıklarına rağmen gülmeyi ve güldürmeyi seçtiler.
Dublajın Kraliçesi ADALET CİMCOZ / 25 Aralık 1950'de çağdaş sanatın gelişimine katkı sağlayan ‘Maya Sanat Galerisi'ni açtı ve 1955 yılından kapanışına kadar sanat galerisinin yöneticiliğini yaptı. Maya Sanat Galerisi, Türkiye'nin uzun soluklu ve kurucusu kadın olan ilk özel sanat galerisidir.
Dublajın Kraliçesi ADALET CİMCOZ / 25 Aralık 1950'de çağdaş sanatın gelişimine katkı sağlayan ‘Maya Sanat Galerisi'ni açtı ve 1955 yılından kapanışına kadar sanat galerisinin yöneticiliğini yaptı. Maya Sanat Galerisi, Türkiye'nin uzun soluklu ve kurucusu kadın olan ilk özel sanat galerisidir.
Taçsız Kral AYHAN IŞIK, 1953 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Resim Yüksek Bölümü’nden mezun oldu. Akademi öğrenimi sırasında bir süre Babıali'de ressam olarak çalıştı.
Taçsız Kral AYHAN IŞIK, 1953 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Resim Yüksek Bölümü’nden mezun oldu. Akademi öğrenimi sırasında bir süre Babıali'de ressam olarak çalıştı.
AHMET TARIK TEKÇE / yaşamı boyunca 300’ün üzerinde filmde rol aldı. 1950'li yılların sonlarında Türk Sineması’nın en çok gişe yapan oyuncusu olarak görülüyordu. Seyircisine saygısından kendisine gelen film tekliflerinin hepsini kabul eden Tekçe için Yeşilçam'da 'Kitapsız ilim, Ahmet Tarıksız film olmaz' sözü ortaya atılmıştı.
AHMET TARIK TEKÇE / yaşamı boyunca 300’ün üzerinde filmde rol aldı. 1950'li yılların sonlarında Türk Sineması’nın en çok gişe yapan oyuncusu olarak görülüyordu. Seyircisine saygısından kendisine gelen film tekliflerinin hepsini kabul eden Tekçe için Yeşilçam'da 'Kitapsız ilim, Ahmet Tarıksız film olmaz' sözü ortaya atılmıştı.
FİLİZ AKIN / *Sinemaya başladığım yıllarda Türk halkında Batı’ya bir özenti başlamıştı. Sarışın kadın ilgi çekiyor, beğeniliyor, masum ve halka yakın bulunuyordu. Yeşilçam bu gerçeği benimle keşfetmiş oldu galiba...
FİLİZ AKIN / *Sinemaya başladığım yıllarda Türk halkında Batı’ya bir özenti başlamıştı. Sarışın kadın ilgi çekiyor, beğeniliyor, masum ve halka yakın bulunuyordu. Yeşilçam bu gerçeği benimle keşfetmiş oldu galiba...
HÜLYA KOÇYİĞİT / İyi ki sinemayı seçmişim, iyi ki bu filmleri yapmışım.
HÜLYA KOÇYİĞİT / İyi ki sinemayı seçmişim, iyi ki bu filmleri yapmışım.
AYŞEN GRUDA / Sıradan insanlar o sinemaları dolduruyorsa, orada bir şey yapılıyor demektir.
AYŞEN GRUDA / Sıradan insanlar o sinemaları dolduruyorsa, orada bir şey yapılıyor demektir.
MÜJDE AR / Kuralların, tabuların olduğu Türk Sineması’nın oyunculuk adına yaptığı devrim, Türk Sineması’na yeni bir anlayış getirir.
MÜJDE AR / Kuralların, tabuların olduğu Türk Sineması’nın oyunculuk adına yaptığı devrim, Türk Sineması’na yeni bir anlayış getirir.
HALE SOYGAZİ / Vahi Öz’ler, Necdet Tosun’lar olmasa Türk Sineması eksik ve yalnız kalırdı. Onlar sinemanın gerçek emekçileriydi.
HALE SOYGAZİ / Vahi Öz’ler, Necdet Tosun’lar olmasa Türk Sineması eksik ve yalnız kalırdı. Onlar sinemanın gerçek emekçileriydi.
EDİZ HUN / Sinema yapmak için vazgeçtikleri imkanlardan, daha iyi sinema yapabilmek için kendilerini zorlayarak gelişmelerinden, izleyiciye daha iyisini sunabilmek için girilen o yoğun çabalarından dem vurarak kalplerimize hiç de boşuna girmediklerinin bir katını da Ediz Hun.  1965 yılında çektiği Hıçrırık filminden kulağımızda kalan:
EDİZ HUN / Sinema yapmak için vazgeçtikleri imkanlardan, daha iyi sinema yapabilmek için kendilerini zorlayarak gelişmelerinden, izleyiciye daha iyisini sunabilmek için girilen o yoğun çabalarından dem vurarak kalplerimize hiç de boşuna girmediklerinin bir katını da Ediz Hun. 1965 yılında çektiği Hıçrırık filminden kulağımızda kalan: "Güzel olduğunuz kadar küstahsınız da…" repliğini hatırlayalım.
SADRİ ALIŞIK / Türk Sineması’nın başladığı 1914 yılından bugüne kadar üretilmiş filmlerde geçen ve kulağımızda yer ederek hayatımızın içinde kullandığımız klişeler haline gelen, çok tanıdık, bildik repliklere bir örnek de Sadri Alışık'tan gelsin. 1970'de çevrilen Ah Müjgan Ah filminin repliği
SADRİ ALIŞIK / Türk Sineması’nın başladığı 1914 yılından bugüne kadar üretilmiş filmlerde geçen ve kulağımızda yer ederek hayatımızın içinde kullandığımız klişeler haline gelen, çok tanıdık, bildik repliklere bir örnek de Sadri Alışık'tan gelsin. 1970'de çevrilen Ah Müjgan Ah filminin repliği "Bu da mı gol değil be".
FATMA GİRİK / “Bugün bir sinema sanayi var” diyebiliyorsak, önemli festivallerden ödüllerle dönebiliyorsak, birbirinden üstün teknik olanaklarla çalışabiliyorsak, hepsinin Sayın Fuat Uzkınay’dan bugüne birbirinden değerli birçok sinema sanatçısı, üreticisi, emektarı ve sinemaya gönül veren Türk sinema izleyicisinin sevgi, saygı ve üstün çabalarının bir ürünü olduğu unutulmamalıdır.
Fatma Girik de Türk sinemasında salon kadını rollerinin yanı sıra Anadolu kadınını başarılı ile canlandırarak, kadının toplumdaki yerine gönderme yapılmasında başarılı olunmasını sağlamış bir sanatçıdır.
FATMA GİRİK / “Bugün bir sinema sanayi var” diyebiliyorsak, önemli festivallerden ödüllerle dönebiliyorsak, birbirinden üstün teknik olanaklarla çalışabiliyorsak, hepsinin Sayın Fuat Uzkınay’dan bugüne birbirinden değerli birçok sinema sanatçısı, üreticisi, emektarı ve sinemaya gönül veren Türk sinema izleyicisinin sevgi, saygı ve üstün çabalarının bir ürünü olduğu unutulmamalıdır. Fatma Girik de Türk sinemasında salon kadını rollerinin yanı sıra Anadolu kadınını başarılı ile canlandırarak, kadının toplumdaki yerine gönderme yapılmasında başarılı olunmasını sağlamış bir sanatçıdır.
ÇETİN TEKİNDOR / Bazen de Türk Sineması’nın geçmişten bugüne izleyiciyi en çok güldüren, hüzünlendiren, hafızalara kazınan repliklerinin adeta nesilden nesile aktarılarak dilimize nasıl pelesenk olduğuna tanık oluyoruz.  2005 yılında çevrilen Babam ve Oğlum filminde Çetin Tekindor'un
ÇETİN TEKİNDOR / Bazen de Türk Sineması’nın geçmişten bugüne izleyiciyi en çok güldüren, hüzünlendiren, hafızalara kazınan repliklerinin adeta nesilden nesile aktarılarak dilimize nasıl pelesenk olduğuna tanık oluyoruz. 2005 yılında çevrilen Babam ve Oğlum filminde Çetin Tekindor'un "Açaydım kollarımı, gitme diyeydim" sözünde olduğu gibi.