Diyarbakır'da koro izleyicisi artarken İzmir'de azaldı

TÜİK'in açıkladığı opera, bale, orkestra, koro ve toplulukların verilerine göre seyirci sayısı geçen sezon yüzde 4,2 daha çok arttı. 2017-2018 sezonunda koro gösterisi yapılan 10 il arasında, izleyici sayısı Diyarbakır'da yüzde 123, İzmir'de yüzde 83,8, İstanbul'da yüzde 27,2 ve Ankara'da yüzde 10,9 azaldı.
Diyarbakır'da koro izleyicisi artarken İzmir'de azaldı

Türkiye İstatistik Enstitüsü (TÜİK), opera, bale, orkestra, koro ve toplulukların oyuncu, izleyici sayıları gibi bilgi ve geçen sezon ile karşılaştırmaları yayınladı. Opera ve Bale Genel Müdürlüğü ve Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü'nün temel alan değerlendirme, bu alanlardaki gösteri sayısı azalırken, izleyici sayısının arttığına işaret ediyor. 


Türkiye genelinde 2018 yılında Opera ve Bale Genel Müdürlüğü'ne bağlı opera ve bale gösterisi 6 ilde yapıldı. Diğer taraftan, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü'ne bağlı 6 orkestra, 13 koro ve 9 topluluk faaliyet gösterdi.

Opera ve bale seyircisi arttı

OPERA VE BALE SEYİRCİ SAYISI GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 4,2 ARTTI


Opera ve bale seyirci sayısı 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre yüzde 4,2 artarak 293 bin 2 oldu. Opera ve bale salonlarında oynanan eser sayısı 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre yüzde 2 artarak 202 oldu.

OPERA VE BALE SALONLARINDA GÖSTERİ SAYISI GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 5,3 AZALDI

Sezonlar itibarıyla karşılaştırıldığında; 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre opera ve bale salonlarında gösteri sayısı yüzde 5,3 azalarak 648 oldu.

ORKESTRA, KORO VE TOPLULUKLARDA İZLEYİCİ SAYISI GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 16,3 AZALDI

Orkestra, koro ve topluluklarda izleyici sayısı 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre yüzde 16,3 azalarak 343 bin 979 oldu. Orkestra izleyici sayısı geçen sezona göre yüzde 27,8 artarak 175 bin 621'e, koro izleyici sayısı yüzde 4,3 azalarak 59 bin 170'e, topluluk izleyici sayısı ise yüzde 48,4 azalarak 109 bin 188'e düştü.

ORKESTRALARIN YAPTIKLARI GÖSTERİ SAYISI GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 14,9 ARTTI

Orkestraların yaptıkları gösteri sayısı, 2017-2018 sezonunda 2016-2017 sezonuna göre yüzde 14,9 artarak 224, koro gösteri sayısı yüzde 7,8 azalarak 165, topluluk gösteri sayısı ise yüzde 18,2 azalarak 157 oldu.

ORKESTRA İZLEYİCİ SAYISI İZMİR'DE YÜZDE 108,4 ARTTI

Orkestra izleyici sayısı 2017-2018 sezonunda orkestra gösterisi yapılan 6 ilden İzmir'de yüzde 108,4 artarken, Antalya'da yüzde 17,5 azaldı.

KOROLARIN YAPTIKLARI GÖSTERİ SAYISI, GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 7,8 AZALDI

Sezonlar itibarıyla karşılaştırıldığında; 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre koroların yaptıkları gösteri sayısı yüzde 7,8 azalarak 165 oldu.

KORO İZLEYİCİ SAYISI DİYARBAKIR'DA YÜZDE 123 ARTARKEN, İZMİR'DE YÜZDE 83,8 AZALDI

Koro izleyici sayısı, 2017-2018 sezonunda koro gösterisi yapılan 10 il arasında Diyarbakır'da yüzde 123 Sivas'ta yüzde 37,5, Elazığ'da yüzde 28 arttı. Aynı dönemde izleyici sayısının en çok azaldığı iller yüzde 83,8 ile İzmir, yüzde 27,2 ile İstanbul ve yüzde 10,9 ile Ankara oldu.

TOPLULUKLARIN YAPTIKLARI GÖSTERİ SAYISI, GEÇEN SEZONA GÖRE YÜZDE 18,2 AZALDI

Toplulukların yaptıkları gösteri sayısı 2017-2018 sezonunda, 2016-2017 sezonuna göre yüzde 18,2 azalarak 157 oldu.

TOPLULUK İZLEYİCİ SAYISI İSTANBUL'DA YÜZDE 58 AZALDI

Topluluk izleyicisi, 2017-2018 sezonunda topluluk gösterisi yapılan 5 il arasında yüzde 7,6 artışın yaşandığı İzmir ve yüzde 4,9 ile Edirne'nin haricindeki illerde azaldı. İzleyici sayısı İstanbul'da yüzde 58, Ankara'da yüzde 49,2, Konya'da yüzde 47,5 azaldı.

OPERA VE BALELERDE KADIN ÇALIŞANLARIN ORANI YÜZDE 43,8 OLDU

Opera ve balelerde 2017-2018 sezonunda çalışanların sayısı, 2016-2017 sezonuna göre yüzde 0,3 azaldı.

Opera ve Bale Genel Müdürlüğü'ne bağlı opera ve balelerde, 2017-2018 sezonunda, misafir sanatçılar dahil 2 bin 491 kişi görev yaptı. Bu sayının yüzde 43,8'ini kadın çalışanlar oluşturdu.

ORKESTRA, KORO VE TOPLULUKLARDA 1.372 SANATÇI GÖREV ALDI

Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü'ne bağlı orkestra, koro ve topluluklarda 2017-2018 sezonunda bin 372 sanatçı görev aldı. Bu sayının 348'ini orkestralarda, 636'sini korolarda ve 388'ini topluluklarda görev yapan sanatçılar oluşturdu. Orkestralarda görev yapan sanatçıların yüzde 42'sini, korolarda görev yapan sanatçıların yüzde 38,2'sini ve topluluklarda görev yapan sanatçıların yüzde 26,5'ini kadın sanatçılar oluşturdu.